Recenze | Cestování - nejlepší životní investice

Autor: Lukáš Kerhart
Počet stran: 176
Rok vydání v ČR: 2016
Nakladatelství: Grada

•○•○•○•○•

Nevíte, jakým směrem odvíjet svou kariéru?

Práce je v životě jeden z nejdůležitějších aspektů, které nás od dospělosti až po stáří doprovázejí. Stává se častokrát, že  nevíme, co chceme vůbec dělat, jak rozvíjet svou kariéru a třeba si splnit své sny o dokonalém povolání, pokud si ovšem nějaký ten sen v mysli hýčkáme. A právě teď je nejvyšší čas nechat se nakopnout na tu správnou cestu!

Existuje vůbec zaručeně pomocná příručka, která by mladým lidem pomáhala rozhodnout se, jaké budou jejich kroky v pracovním životě? V knihkupectvích samozřejmě nalezneme spoustu publikací, v nichž se autoři snaží radit či možná spíše neradit, co se týká různých druhů povolání, nicméně jejich efektivita je taková, že v podstatě nevíte po jejich přečtení nic nového, nic, co by vás konečně pořádně nasměrovalo. A to se Lukáš Kerhart pokusil změnit tím, že napsal knihu, která by měla pomoci studentům nasměrovat jejich budoucí kariéru. A čím jiným než cestováním!

Kniha samozřejmě nenabízí přesnou linku, která vám vygeneruje přesný krok za krokem, neřekne vám, jaké povolání si vhodně zvolit, ale stane úžasným pomocníkem a rádcem při plánování budoucí kariéry. Pokud tápete, nejste schopni se definitivně rozhodnout či z toho všeho máte hlavu kolem, tak vám kniha v průběhu čtení nabídne spoustu možností a rad, jak najít sebe sami a jak se správně rozmýšlet.

Autor v knize popisuje vlastní hledání sebe sama i to, jak se dostal do pozice, v níž se v současnosti nachází. Lukáš měl jasno v tom, že chtěl pracovat s lidmi, nicméně netušil v jakém odvětví. A tak se rozhodl pro cestování, díky čemuž nakonec dělá to, co ho opravdu baví. Po návratu z Kanady, kde jistý čas pobýval, začal přednášet na gymnáziích a ostatních středních i vysokých školách. Došel k zjištění, že mnoho studentů netuší, co v životě dělat. A že se tím mnozí  trápí. Z okolí byli nuceni poslouchat různé názory a doporučení, aby se rozhodli pro to "nejlepší". Lukáš by právě touto knihou rád oněm tápajícím lidem pomohl najít ono správné východisko, které by je mohlo udělat šťastnými.

Cestování - nejlepší životní investice. Název knihy dokonale vystihuje filozofii a obsah, které v ní najdeme.  Podle Lukáše je důležité si vytyčit cíl a za ním jít. Neposlouchat pouze okolí, ale především hlasy a touhy svého srdce. S jeho názory souhlasím, dokáže je podat nenásilně a zajímavě. Nemáte pocit, že by vám něco vnucoval, umí vás inspirovat a pomůže vám vykročit správnou nohou. Lukáš potkal spoustu zajímavých lidí, kteří ho dokázali inspirovat. Nakonec dokázal i on inspirovat své čtenáře, včetně mě, vtipnou, poutavou a přínosnou knihou.

Celá kniha vám bezprostředně poskytuje spojující most s jednoduchými životními pravdami, které nemusí být tak děsivé a nedosažitelné. Ke konci knihy najdete rádce pro každého mladého člověka sepsaného v poměrně krátkých a výstižných bodech. Také je možné mrknout na seznam různých užitečných odkazů, které vám poslouží ve všech možných odvětvích. Knihu také doprovází spoustu fotografií z Lukášových cest, viditelně vede dost zajímavý a společenský život! Čtení jsem si užívala, zasmála se i načerpala užitečné informace. A jelikož jsem ve studentském věku, je pro mě tento průvodce dobrým kamarádem!

4/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství

Knihu můžete zakoupit zde.