Recenze | Láska podle Shakespeara



Autor: Georgiana Guthrie
Žánr: román
Počet stran: 464
Rok vydání v ČR: 2016
Nakladatelství: Grada - Cosmopolis

•○•○•○•○•

Že zakázaná láska nemůže mít v 21. století obdoby...? 



Shakespeare svými dramaty neovlivňoval jen svou dobu, ale i současná desetiletí. Nezapomenutelně dokázal ztvárnit podobu lásky, která přetrvává i přes uplynutá staletí, je stále živoucí a silnější, byť se soubojům o ni už neholduje. Různé variace touhy po lásce křižují hranice času, vznášejí se mezi námi  a jako Amorův šíp se strefují do našich srdcí.  I když anglický bard žije pouze v našem podvědomí, rodí se příběh plný vášnivých a nemožných citů jako by byl jeho autorem  on sám... 

Aubrey Priceová je v posledním semestru bakalářského studia na torontské univerzitě. Kvůli své lásce k anglickému bardovi si na poslední jarní semestr, který jí do promoce zbývá, jako další kurz vybrala Shakespearovská studia. Těší se, že závěr svých studií stráví prozkoumáváním a rozebíráním jeho děl. Speciální seminář vede profesor Brown, s kterým má Aubrey přátelské vztahy, když však sebou na první hodinu přivede svého asistenta Daniela, Aubrey si může začít dělat oprávněné obavy, jak celé měsíce přežije v blízkosti tak okouzlujícího a podmanivého muže.

Mladým a pohledným, přestože mírně vzhledově zanedbaným asistentem je nepochybně valná většina dívčího osazenstva doslova unesena. Modrooký, charismatický a inteligentní - co víc by si mohla dívka přát? Samozřejmě i Aubrey si tuto skutečnost uvědomuje, přesto se střízlivě drží v pozadí pouze u svých myšlenek a představ. Může se však bránit sebe víc, přitažlivost, která ji k němu táhne, je silnější. Všechno by bylo mnohem jednoduší, kdyby k Danielovi neměla tak blízko. Je totiž synem děkana univerzity, u něhož Aubrey poslední pár měsíců pracuje, aby si přivydělala něco navíc.

Nicméně Daniel je od počátku přehnaně odtažitý, upjatý a chladný. Aubrey netuší, co si o jeho chování myslet, natož jak se k němu blíže přiblížit. Jednou je milý, téměř zaujatý její osobností, v druhé chvíli se tváří jako bručoun a bůh zloby. Osud je však nepředvídatelný, stačí jeden okamžik a vztah Aubrey a Daniela dostane zcela jiný charakter. Mezi nimi však stojí fakt, že láska mezi studentkou a učitelem není dovolena. A co tajemství, které si Daniel nese ve své minulosti?



Co bych asi zpočátku zdůraznila, je překrásná obálka, která knihu dokonale a především tématicky doplňuje. Do celkového dojmu připočítejme úryvky ze Shakespearových dramat a sonetů na začátku každé kapitoly, a dostaneme opravdu delikátní kombinaci. Sám Shakespeare má na knihu větší vliv, než by si mohl kdokoliv myslet. I sami hrdinové na potkání sypou z rukávu citace z jeho děl, což působí docela sympaticky. Je docela pochopitelné, že jeho tvorbu znají dost podrobně, ale nedokážu si představit jen tak během konverzace přihodit vhodný úryvek. Osobně bych usilovně přemýšlela a do té doby zapomněla, o čem se bavíme. 

Na knize oceňuji, že se vztah mezi Aubrey a Danielem rozvíjel. Žádné uspěchané efekty ve stylu "hup na to", ale postupné oťukávání a vzájemné poznávání hrdinů. Občas jsem Danielovi ten odstup nechtěla věřit, ale každou další otočenou stránkou jsem začínala chápat jeho osobnost. Vážně je v něm něco jedinečného, co stojí za hledání.


První díl je lehkou inscenací témata Romea a Julie, ačkoliv zde nenajdeme žádné znepřátelené rody na život a na smrt, nýbrž, jak jistě víme, zakázanou lásku učitele a studentky. Motiv knihy nepochybně potěší nejednu romantickou duši, jejíž srdce se divoce rozbuší a zaplesá radostí. 

Celé čtení jsem si naprosto užívala. Hlavně první polovinu knihy, kdy se Daniel s Aubrey seznamovali a objevovali vzájemné city. Mělo to své určité kouzlo, které mne opravdu pohltilo. Z příběhu sálala příjemná a romantická atmosféra, hned jsem si připadala jako v jiném světě, v němž se rodí hluboká a nehynoucí láska. A když jsem zjistila, že i odtažitý Daniel má smysl pro humor? Ejhle, bylo dokonáno...


5/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství

Knihu můžete zakoupit zde.


8 komentářů:

  1. Tuhle knížku jsem si koupila na Světě knihy a už jen čekám, až skončí zkouškové a já se do ní budu moct pustit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeji pěkné čtení! Doufám, že se ti bude líbit... :-)

      Vymazat
  2. Knihu jsem vyhrála, ale ještě jsem se do ní nepustila. :-D Snad to co nejdříve napravím :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu si chci určitě přečíst, tak snad se mi do rukou dostane brzy! :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem zvědavá, jak se ti kniha bude líbit. Snad si ji přečteš, co nejdříve... Moc děkuji! :-)

      Vymazat
  4. Krásná recenze. Já mám moc ráda delší recenze, teprve potom mám pocit, že si z toho můžu něco vzít. A jinak jsi mě na knihu navnadila, vyznívá to podle tvé recenze krásně. Hodně jsi mě navnadila! :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! S tím s tebou souhlasím, také mám radši delší recenze. Jé, to jsem ráda, že jsem tě recenzí zaujala, třeba si knihu někdy přečteš... :-)

      Vymazat

Děkuji za pár písmenek!

Používá technologii služby Blogger.