Červencové ohlédnutí


Pravidelně stíhám 10 knih během jednoho měsíce, přičemž je to ten minimální počet, ale červenec byl poněkud chudší na danou desítku. Podařilo se mi přelousknout osm titulů, a to u dvou knih se jednalo o opáčko. O prázdninách normálně stíhám přečíst víc knih než během roku, ovšem toto léto je zážitkově nabitější, přestože se toho na druhou stranu až tolik nedělo. O proti minulému roku se ale jedná o posun o padesát procent... Tak snad srpen přinese příhodnější chvíle ke čtení.
•○•○•○•○•

Přečtené knihy

SRDCOVÉ ESO


První červencovou knihou byl titul Srdcové eso od Lisette Allenové. Ačkoliv se jedná o román zasazený do historie, obálka o tom moc nevypovídá. Člověk nabývá dojmu, že se jedná spíše o příběh ze současné doby. Nicméně, ať už je obálka sebehorší nebo sebelepší, nemá na obsah knihy nejmenší vliv. Po knize jsem sáhla náhodou, a jsem ráda, že to opravdu náhodou bylo. Hned zpočátku mi nebylo jasné, zda se mám smát nebo děsit. Hlavní hrdinka měla zvláštní štěstí na potkávání mužů. Během pěti stránek stihla vystřídat tři milence! Samozřejmě se jednalo o erotický román, ale to, co se dělo...uff...do teď jsem nerozhodná, jak se ke knize postavit. 

hodnocení: 3/5


KONEČNĚ PLNOLETÁ

Následně pokračovala kniha Konečně plnoletá z pera Karly Mikové. Dívčí romány zpravidla čtu jen od spisovatelky Lenky Lanczové, protože mne provázejí snad od třinácti a dost mi do života daly. Avšak jednoho dne jsem si řekla, že dám šanci i jiným autorkám, ačkoliv jsem po každé narazila na knihu, která mi nepřišla sympatická. Nevím, zda jsem natolik zvyklá na Lenčiny knihy, že mi jiné lepší nepřijdou, ale ani dívčí román od Karly na mne natolik nezapůsobil. Hlavní hrdinka mi nebyla zrovna příjemná a některé situace působily hrozně fantazijně. Určitě nemohu popřít, že styl psaní je vyhovující, ale co se samotného příběhu týče, no, není to žádný dobrý čajík, jež bych chtěla vypít...

hodnocení: 3/5 


KREV A STŘÍBRO

Jako třetí počteníčko přišla kniha Krev a stříbro od německé autorky Sabine Ebertové. Jedná se již o šestý díl ze série Tajemství porodní báby, ačkoliv se děj přesouvá o sto let kupředu. Město Freiberg je stále stejné, a přesto jiné. Rozrostlo se o dalších pár staveb, obyvatelé žijí a umírají, avšak problémy zůstávají na jedné vlně jako před desítkami let. Válka, hledání lásky, shledání, nenadálá přátelství, která dělí smrt či loajalita ke svému domovu. Kniha má spoustu kladů a přitažlivosti - té má také nadbytek. Pokud jste zaregistrovali, napsala jsem na knihu recenzi, která shledává knihu jako velmi kvalitní.

hodnocení: 5/5



ZLODĚJKA SNŮ

Přestože dívčí román Zlodějka snů vyšel již před nějakým tím rokem, dá se říci, že má podobnou délku životnosti jako moje maličkost, dostala jsem se ke knize teprve letošního července. Kdybych neměla možnost mrknout do knihkupectví v Brně, myslím, že by román moje oči ještě dlouho nepotěšil, protože sehnat u nás nějakou dobrou knížku je práce pro vraha. Každopádně, Zlodějka snů našla svoji majitelku, taktéž potěšila a splnila očekávání. Nejedná se o žádný romantický kýč, hlavní hrdinka je spíš záporňačka a kluky využívá, aby se jim pomstila. Nakonec je to ona, co nejvíce pozbude...

hodnocení: 5/5


TAJNÁ LÁSKA

Krásný romantický i vtipný příběh Tajná láska od již opěvované Lenky Lanczové dokáže chytit za srdce a vzbudit sny o lásce, jež potká normální dívku. Možná je nepředstavitelné, že se děvkař z ničeho nic zjančí a zamiluje se do nenápadné holky, která v lásce zatím neměla štěstí. Ale proč ne? Pokud najde tu pravou, která ho dokáže chytit za srdce, má právo na změnu. Mnohým se podobné knihy mohou zdát nesmyslné a trochu pohádkové, kterak se princ zamiluje do káčátka, avšak já knihu považuji za jednu z nejlepších, co jsem kdy četla. Tajná láska zaujímá v mé knihovničce čestné místo a určitě uběhne miliónů litrů vody, než mne omrzí...

hodnocení: 5/5


KAPKY ROSY

K létu patří sladký romantický prázdninový příběh a tím kniha Kapky rosy určitě je! Každoročně si dávám opakované čtení o Karolíně a jejím černém rytíři. Při prvním přečtením jsem byla natolik uchvácená, že jsem se jen horko těžko udržela, abych se na knihu nevrhla v momentě znovu! Od té doby zaujímá kniha první čestnou příčku v oblíbenosti a tam bezpochyby zůstane, i kdyby přišlo ohrožení z jiné strany. Z Kapek rosy sálá pravá letní atmosféra prázdnin a lásky, která na sebe nenechá dlouho čekat. V ději nechybí miloučké oťukávání hrdinů, rozepře, vtipné situace, děsivé noční zážitky s dávkou tajemství, menší exkurze do středověku či zlomová situace, která se životem Karolíny, hlavní hrdinky pěkně zamíchá... Srdcová záležitost! ♥

hodnocení: 5/5



NEBEZPEČNÁ MAŠKARÁDA

Sedmou knihou v pořadí je Nebezpečná maškaráda z díla Barbary Cartland, dnes zemřelé spisovatelky. Jak jsem psala v nedávno zveřejněné recenzi, tuto spisovatelku normálně nečtu, a pokud, tak proto, že mne nějaká její kniha podle anotace zaujme. Co se samotného příběhu Nebezpečné maškarády týče, jde zde o podvod, jež vymyslí hlavní hrdinka, aby zažila kapku dobrodružství a zahnala věčnou nudu. Ve hře na princeznu se setkává s vévodou s Camborne, pohledným a všemi ženami chtěným chlapíkem. Ačkoliv se šlechtic tváří, že jí věří každičké slovo, v duchu plánuje její prověření... Kniha byla celkem pěkná a místy i vtipná, takže, proč ji nepřečíst?

hodnocení: 4/5


BARBAR Z VYSOČINY

Poslední červencovou knihou je Barbar z Vysočiny z hlavinky Hannah Howell. Podíváme se na exkurzi do Skotska a vyzkoušíme, jak krásnou hladkou hruď má hlavní mužský hrdina. Já, čtenářka, jsem z jeho svalnatého hrudníku určitě neměla takové velké potěšení jako jeho družka, avšak samotná představa úplně postačí. Zpočátku jsem se děsila, že hlavní postavy jsou spolu nějak příbuzné (no fujky), vzápětí však přišlo vysvětlení příbuzenských vztahů. No, ale stejně...vzdáleně, něco tam však je, přestože se ta krev celá přemísila... Příběhu však nic nebrání, tudíž mohu shledat na samotný konec, že jsem se docela dobře pobavila a početla si...

hodnocení: 4/5



Žádné komentáře:

Děkuji za pár písmenek!

Používá technologii služby Blogger.