Facebook v hlavní roli...


Facebook v hlavní roli...

Jestli pevně věříte, že jenom prozaicky napsaná kniha dokáže zdolat žebříčky úspěšnosti, jste na omylu. Lucie Nachtigallová tento fakt zcela kategoricky vyvrací svou knihou Deník fejsbukové matky. Nenajdete v ní  žádné dlouhatánské texty, ani děj, ale vtipně a dobře mířené facebookové statusy, jimiž mapuje svůj život. 

Před sedmi lety objevila Lucie facebook, a tím byla odstartována její statusová palba. Čtenářům doširoka otevírá pohled do zákulisí svého života, který není vůbec nudný, ba téměř hektický. Vždyť jedno dítě samo o sobě vydá za hodně, natož hned tři najednou. Jako matka se samozřejmě musí potýkat se strastmi i radostmi (a vskutku ráda se o ně dělí), které výchova přináší, ale právě děti jsou tím pravým zpestřením a životní náplní. Nicméně divoké ratolesti jsou jednou záležitostí, vytížený manžel, zvaný Mačeta, druhou...

"Panenka Barbie už mi nesmí přes práh! Od té doby, co ji máme doma, si dvouletá Viktorka vycpává prsa ponožkami a naběračkami, aby vypadala jako ona. Když si venku začala strkat pod bundu dlažební kostku, osud panenky byl definitivně zpečetěn."

Autorčiny peripetie můžete sledovat v období let 2009 - 2011. Díky datu, který každý příspěvek nese, se lehce orientujete. Ať je venku zima, teplo či deštivo, Lucie vás baví svými úžasnými zážitky, ať už se týkají dětí, manželka Františka či mazlíčka Rozinky.

"Pokárala jsem odpoledne svého muže, že děti nevzdělává a pouze s nimi blbne. Vzal si to k srdci. Odposloucháno z dětského pokojíčku: Tááák se podívejme, co nám maminka půjčila za hezké encyklopedie v knihovně. Bětuško, tohle je vládce všech moří - Odysseus. No, opakuj po mně O-DY-SE - US."

Luciina mateřská dovolená je nepochybně velice záživnou zkušeností. Všechny maminky, co si knihu přečtou, s ní budou zcela určitě v mnoha ohledech souhlasit. Za sebe můžu jen popřát pevné nervy a sílu nezbláznit se ze všeho, protože jakožto holka sotva odrostlá dětským botičkám nemám o mateřství ani ponětí.

"Manžel bude zuřit. Dvouletá Alžběta urvala ze stromečku prskavku a opačným koncem namalovala na novou plazmovou televizi "móc éliký ryba." Třeba si nevšimne... Je to jen půlka obrazovky."

Deník fejsbukové matky je opravdu zajímavou, nevšední a osvěžující knihou. Jelikož facebook v současně uspěchané a přetechnizované době patří mezi hlavní důvody, proč vůbec dýchat a žít, nepochybně při postřehnutí Luciiny knihy zpozorní nejeden "fejsbukový" nadšenec. Vůbec nezáleží na tom, kolik vám je let, kniha vás bude bavit za všech okolností. 

Pro mě bylo čtení knihy skvělým zpestřením dvou večerů, kdy jsem s radostí zalezla pod peřinu a oddávala se pročítání statusů. Těšila jsem se na další a další vtipné minipříběhy, za jejichž režií většinou stály děti, bravurně musím říci, dusila jsem záchvaty smíchu, aby si zbytek rodiny nemyslel, že mi přeskočilo, šlo to však horko těžko, a  když přišel konec, bylo mi těžko na srdci. Během čtení jsem se imaginárně dostala do Lucčiny rodinky a sugestivně prožívala všechno s nimi. Až se budu potřebovat na chvíli odreagovat, přečtu si znovu Deník fejsbukové matky!


Hodnocení: 95 %

Za poskytnutí recenzního výtisku k recenzi děkuji 
Knihu Deník fejsbukové matky lze zakoupit zde.

8 komentářů:

  1. Děkuji VÁM moc! Lucie

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je pecka :D sice jsem četla jen něco, ale musím to koupit :D
    Díky
    Bilbovy-knihy.blogspot.cz
    Katy

    OdpovědětVymazat
  3. Další nadšená recenze, už je mi jasné, že v létě knize určitě neodolám :) Přeji krásné pondělí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom tě podporuji :-) Trošku jsem se obávala, co mě čeká, podobnou knihu jsem ještě nečetla, ale opravdu mile překvapila. Srší vtipem téměř na každém řádku, navíc ji máš během chvilky přečtenou... :)

      Vymazat
  4. Už jsem knihu viděla ve městě, když jsem šla kolem knihkupectví, ale v životě by mě nenapadlo si ji koupit, teď nad tím dost uvažuju :D Skvělá recenze a moc pěkný blog, líbí se mi design a zdáš se mi jako hrozně milý člověk :) Ať se v blogování daří a budu ráda, když ke mě taky nakoukneš ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za milý komentík! :-)
      Normálně bych si asi také knihu nekoupila, ale jsem ráda, že jsem měla tu možnost ji zrecenzovat. Tím víc, když vidím, že má recenze dokáže navnadit! :3 :-)
      Mnohokrát děkuji za pochvalu! Tenhle krásný, slunečný a teplý den je hned ještě více přijemnější! Hned se jdu k tobě také juknout :-)

      Vymazat

Děkuji za pár písmenek!

Používá technologii služby Blogger.