Zářijové ohlédnutí


Ten čas je tak šíleně depresivní! Před nedávnem jsem se promenádovala v horkém prázdninovém letním počasí a najednou je sychravé a vtíravé podnebí, které signalizuje říjen. Tetam je radost z léta, nahrazuje ji nostalgická nálada a vzepření krajiny. Barevné listy se zlehka snášejí na studenou zem a tvoří různě provedené kombinace. Na druhou stranu, podzim podvědomě ponouká ke čtení knih! Co je lepší, než zalézt pod teplou deku se šálkem čaje a nechat se vtáhnout do náruče příběhu? Pojďme tedy shrnout knihy, které jsem za září přečetla, než se plně vrhnu do podzimního čtení!
•○•○•○•○•

Přečtené knihy

HEDVÁBNÁ SMYČKA

První knihou, kterou jsem v září přečetla byla Hedvábná smyčka z tvorby Jo Beverley. Tuto autorku mám celkem v oblibě a pravidelně její knihy čtu, tudíž jsem se rozhodla sáhnout po jedné u nás nově vydané knize. Na Hedvábné smyčce mne především upoutala pěkná barevně sladěná obálka. V poslední době se mi začala fialová dosti líbit, proto jsem byla vážně nadšená. Obsah mi poskytl méně radosti, dělalo mi problémy dostat se do děje a tak celkově se "zařadit" mezi postavy. Myslím, že Jo Beverley napsala mnohem zajímavější a poutavější knihy, než je tato. Hlavní hrdinka mne často něčím dráždila a deptala, nevěděla jsem, jak se k ní postavit. No, a její protějšek - existují lepší a přitažlivější knižní chlapíci. Nechci tím samozřejmě říci, že je kniha strašná nebo kdesi cosi, styl psaní je suprový, ale nějak jsem nepřišla na chuť ději...

hodnocení: 3/5


LÉTO NA KORSICE

Jejej, přichází Léto na Korsice z pera české spisovatelky Blanky Jehlíkové. Toť moje prvotina od této pro mne doposud neznámé autorky.Obálka lehce zaváněla vtipným příběhem a letními zážitky. Nevím, jaká byla má očekávání, či co jsem měla za představy, ale kniha zrovna dvakrát moje měřítko hodnot nenaplnila. Hlavní hrdinka mi nebyla sympatická a děj se zdál být trochu přitažený za vlasy. Často narážím na knihy, které jsou po slohové stránce suprové, ale po dějové linii moc ne...

hodnocení: 3/5 


POŠEPTEJ PO VĚTRU

Lenka Lanczová, věčné téma, na nějž bych měla spoustu názorů, připomínek či komentářů k podnětným debatám. Mohla bych jí nazvat královnou českých dívčích románů či bohyní příběhů. V knize Pošeptej po větru dokázala spojit lásku, životní peripetie a rozhodnutí, která dokáží změnit vše od samého základu bytí, i hledání cesty k důvěře a pochopení. Monika a Miki jsou snovou dvojicí, která musela nalézt lásku skrz nečekané vyústění... Po přečtení knihy jsem v sobě cítila spoustu pocitů, jež mi totálně udělaly guláš v duši...Krásné, romantické, a zároveň místy smutné a srdcervoucí vyprávění života jedné holky.

hodnocení: 5/5


ROMÁN O RŮŽI

Ke knize Román o růži jsem se dostala hlavně kvůli tomu, že jsem chtěla vědět, jak bude pokračovat vztah Ludmily a Oldřicha. Před pár lety byla zfilmovaná jedna kniha Vlastimila Vondrušky, Jménem krále. Film se mi opravdu zalíbil a tato dvojice mne zaujala. Ačkoliv nebyla kniha taková, jakou bych v představách vymýšlela, alespoň jsem se dozvěděla, jak se všechno seběhlo...

hodnocení: 3/5

JAK MI JANE AUSTENOVÁ ZNIČILA ŽIVOT

Jaké tajemství skrývá život Jane Austenové? Hlavní hrdinka Lily se po profesním i osobním krachu vydává do Londýna, aby zde pátrala po pravdách a tajemstvích slavné anglické spisovatelky Jane Austenové. Jedna bláznivá žena jí slibuje neobjevené dopisy, které Jane v mládí i v pozdějším věku napsala. Lily postupně odhaluje zcela nečekané skutečnosti... Musím říci, že jsem byl nadšená a okouzlena. Již dlouho jsem měla v plánu přečíst nějakou knihu, která se tématu Austenové věnuje. Vybrala jsem dobře!

hodnocení: 5/5


CATHERINE

Catherine. Jedno jméno, dvě osudové linie. April Lindnerová se ve své knize zaměřuje na motivy knihy Na větrné hůrce. Důvěrně a úžasně dokázala využít již existujícího námětu, který dovedla k neskutečným výšinám. Již od počátku jsem se do knihy vžila a postupně nahlížela do nečekaných momentů. Mým srdcem proudil přehršel dojemných a smutných pocitů, tak svíravé a lítostivé emoce v mém pocitové systému dlouho neběhaly. Až dokonce jsem doufala, že vše dopadne jinak, než můj rozum očekával, ale April se rozhodla dohrát hru ve své předem dané režii...

hodnocení: 5/5


ČTYŘI KOUSKY CHLEBA

Druhá světová válka v sobě skrývá spoustu neštěstí, smrti a utrpení. Autorka se rozhodla na pár stranách popsat pobyt v koncentračním táboře, v němž přišla o veškerou svou rodinu, svobodu a téměř i život. Ačkoliv má kniha pouze několik desítek stran, každý řádek ve vás dokáže vzbudit představy o strašlivých chvílích. 

hodnocení: 4/5


HRDINOVÉ IRSKÝCH BÁJÍ

Hrdinové irských bájí - poutavý název, který slibuje cestu do mytologie mezi zelenkavou přírodu a tajemnou atmosféru Irska. Mýty mne vždycky upoutávaly, tudíž kniha přišla vhod.

hodnocení: 3/5


JEDINEČNÁ LÁSKA

Jedinečná láska. Že by to byla pouze a jen pouze tato? Ani v nejmenším. Barbara Cartland měla svůj osobitý styl psaní i představy, ale nějak jsem této knize nepřišla na chuť. Možná je to tím, že krátké příběhy nemám v lásce. Už jen pro to, že se děj nemůže příliš zaplést a rozšířit... Tři hvězdy postačí.

hodnocení: 3/5


HVĚZDA LÁSKY

Září bylo na Barbaru Cartland trochu bohatší, dá-li se to v počtu dvou knih vůbec říci. Hvězdu lásky názorově shledávám podobnou předchozí knize. Je to spíše oddechovka, kterou si přečtete, když máte volnou chvilku a nevíte, jak zpestřit nudu. Jednou přečíst a dost.

hodnocení: 3/5




Žádné komentáře:

Děkuji za pár písmenek!

Používá technologii služby Blogger.