Obálková vojna (3)


Páteční meme, které má kořeny na blogu Svět knih. Záměr spočívá v porovnání obálek z různých zemí světa určité knihy.
•○•○•○•○•

Pro tento pátek si vybírám:
HRANICE NEVINNOSTI
Pro dnešní páteční meme jsem si vybrala knihu Hranice nevinnosti, protože jsem ji nedávno dočetla. Líbí se mi česká obálka, a tak jsem si říkala, že se poohlédnu i po originálním coveru i vydáních z ostatních zemí. 


Česko
Na české obálce se mi nejvíce líbí provedení názvu knihy - písmo, barevná kombinace. Dvojice na obrázku se mi samozřejmě líbí také, ale ne tolik jako ta originální. Musím říci, že když knihu držím v ruce, tak je mnohem poutavější a hezčí. Ale je fakt, že jsem si knihu podle obálky vybrala. Nepopiratelně jsem určitě pro obálku z našich krajin a jejich poměrů.

USA
Ou jé, jak jsem již oznámila, můj favorit je zaručeně originál! Nad ten nikdo nemá. Obálka předestírá knihu Hranice nevinnosti úplně každým milimetrem, co na ní je. Máte pocit, že se opravdu ocitáte kdesi v jiné dimenzi krásných lidí v okolí Floridy, kde se Rosemary Beach (fakt krásný název) nachází. Takhle nějak si Rushe a Blair představuji! Vrrr. 


Německo
Němci mi každou obálkou ze své tvorby připomínají nějaký film. Anebo to bude tím, že se často setkávám s jejich kolážemi a kdo ví čím, což později přináší pocit, že jsem se s tím již kdysi seznámila. Nicméně, jak říkám, obálka mi připomíná nějakou filmovou romantiku, na tu jsou Němíci experti, že, ale celkem povedenou, to zas jo. 

Polsko
Nechci být moc kritická, ale Poláci mne v žádném případě neoslovili. Takovou obálku si představuji na laciném dívčím románu s takovými těmi postavami, které jsou naprosto stupidní a jejich osudům se nedá ani za mák věřit. Teda, zas tolik jich neznám, ale Poláci ve mně tuto představu vyvolali téměř samočinně. Spíš palec dolů než nahoru.


Francie
Pro změnu jsme zase u případu, kdy obálka vyvolává povědomé impulzy. Buď je ta ženština na jiné obálce a já ji kdo ví kde viděla nebo jsem natolik ze všech těch obálek zmatena, že mám dojem známého prostředí. Nono, nebudu zbytečně kvákat o louži kolem, obálka nějaké klady bezesporu má, avšak je trochu mimo hranici hodnot pro knihu Hranice nevinnosti.


Rusko
Ooo, co to vidím? Rusáci se po dlouhé době předveli jako jedničky. Samozřejmě je nechci nijak podceňovat, ale vzhledem ke všem známým faktům bych si tipla, že budu kopčit nebo na knížku hodí nějakou monstrózní obrázko-tvorbu. Pěkné, pěkné! Dočista jsem kulila oči, jak se mi obálka líbila. To se jen tak nevidí. Kromě americké a české mne žádná natolik nezaujala.

Slovinsko
Netuším, jaké důvody vedou ty lidi, co obálky tvoří, dávat na ně určité obrázky. Slovinsko je trochu víc vedle, při pohledu na obálku bych si vybavila bezpochyby úplně něco jiného, než žhavou lásku na florisdkých plážích v domě jako kráva (pardon).


Bulharsko
Ta bloncka je buď hodně oblíbená nebo si ji všichni, bůh ví proč, vybrali na polovinu obálek světa. Hned mne napadají obálky, na nichž figuruje. Tak třeba kniha Lenobiin sen či série Rozděleni časem, a to je sotva 1 % ze všech těch knížek. Vážně je pěkná, ale když na každém webu narážíte na blondýnu, která je jen jinak barevná a v trochu jiné koláži, začnete mít alergii. Minimálně. Obálka v tomhle provedení nevypadá vůbec špatně, ale...
Nizozemsko
Ehm ehm? Opravdu to mám být obálka ke knize Rushe a Blair? Nepopírám, že podstatnou část knihu vyplňují erotické scény, ale při této obálce mám pocit, že se pod ní skrývá něco ve stylu 50 odstínů, Božského bastarda a bůh ví jakých jiných sprosťáren... Samotný výjev není špatný, mohu s poklidem říci, že zajímavý.



Itálie
První, co mne zaujalo - nezaujalo, byl ten ležící maník. A ve vaně, pokud dobře vidím? Zrovna tenhle styl mi není sympatický, dávám bodík za toho borce, ale na Hranici nevinnosti bych obálku radši nedávala. Jinde by se dozajista vyjímala lépe, do koše nepatří. Ta žlutá pěkně září, tím chci říci, že obálka sama o sobě ošklivá není...


Řecko
Vlastně nevím, co bych měla k řeckému výběru napsat, nenapadá mne nic lichotivého ani naprosto hanlivého. Neoslovila mne, ani se neznelíbila. Prostě takový neutrál, na který se podíváte, ale bez valného zájmu se odvrátíte.


Portugalsko
Růžová, prosím, jen ne ta! Proti slaďoučké romantické barvě nic nemám, ale dnes na ni mám podezřelou pifku. První obálka celkem v pohodě, ačkoliv mi zase sedí k jinému příběhu, ale ta druhá je moc přerůžovělá a přeslazená. Vidím před očima ty knížečky s disney princeznami...
Turecko
Turci vzali za vděk originálem, žádné štráchy, nač se obtěžovat s vymýšlením vlastní grafické blbosti, a udělali dobře. Pokud bych měla ze všech těch obálek vybrat, určitě by to byla ta americká, která má v sobě tu správnou atmosféru. Vida, stačí změnit jazyk a hotovka!

Žádné komentáře:

Děkuji za pár písmenek!

Používá technologii služby Blogger.