Magické přírůstky...




Příroda svou tajemností uchvacuje lid již od dávných dob. Je v ní cosi záhadného a poutavého. Energie. Síla. Klid. Poskytuje úlevu a odpoutání se od reality, vtahuje vás do své náruče a neustále obklopuje svou přítomností. Existují různé předměty, rostliny či živočichové, kteří představují a dál předávají její vitalitu... Včera jsem měla tu možnost vžít se do její atmosféry pomocí nějakých určitých předmětů, jež přibyly do mého vlastnictví. Ne úplně vše souvisí s přírodou, ale je to s ní úzce spjato. Již před pár lety jsem přišla na chuť keltským šperkům, a potažmo všemu, co se tohoto národu spojeného s přírodními esencemi týkalo. Fascinovalo mne pohanské náboženství  Keltů, jejich typické vzory na umných výrobcích, vztah k přírodním silám, tajemné rituály a zvyky, které souvisely s magií. Při každé příležitosti se ukájím radostí z koupeného přívěšku či jakékoli věci od nich pocházející.
Ke stánkům s těmito výrobky i jinými se zpravidla dostávám na poutích. Rozhodně jsou přítomny na středověkých jarmarcích nebo u kolotočů. Každoročně se procházím kolem stánků, které jsou ku příležitosti červencové pouti nedaleko mého bydliště umístěny na zbortěném hradisku. Tento rok jsem si sice žádný keltský šperk nepořídila, zato však narostla sbírka mých kamenů. Každý druh má svůj význam a využití. Nasávají energii ze slunce i samotné přírody. Využívají její moc a pomáhají člověku v daných situacích. Pro mne je každý kámen něčím významný, pomáhá mi v leckterých situacích, dodává pocit spojení...Pojďme se tedy kouknout na ukořistěný poklad!



•○•○•○•○•

Jako první mi do oka padl romantický typicky růžový RŮŽENÍN. Jen název vypovídá sám o sobě. Podle pověr má vzbuzovat lásku, podporovat něžnost či pomáhat v nesmělosti. Uvádí se i, že oživuje fantazii a rozvíjí tvořivost. Neopomíná se ani v ozdravných metodách a účincích. Pouhý popis kamene by měl v člověku vzbudit potřebný zájem, pokud nezaujme hned na první pohled, o čemž opravdu pochybuji. Drahých kamenů s tak miloučkou barvou moc není, alespoň já si žádný nevybavuji. Ačkoliv odstíny růžové barvy zrovna dvakrát nemusím, v podobě sladkého kamene skáču metry nad zemí. Achich ouvej, nemohu se na něj vynadívat. Tuším - li správně, někde v domácí skulince se malý růženín již skrývá, avšak ten nový je mnohem hezčí, opracovaný a 5x větší. Ke všemu jsem k němu dostala nevelký papírek s popisem a informacemi (uvedeno nalevo), což je pro mne velké plus. Čas od času se podívám a oživím si zapomenuté zajímavosti. 

Druhým doslova blyštivým klenotem do mé skrovné sbírky je ohromně velký KŘIŠŤÁL. Co do rozměrů má nejméně 10 x 5 cm, což je pro mne úctyhodná velikost. Doposud jsem se setkala pouze s miniaturními replikami, které byly dosti zanedbatelné. Křišťál si v mysli spojuji s čistotou, vodou a kapkami deště. Ne nadarmo patří mezi uzdravující kameny, které mají velkou energetickou sílu a pole. Přidružený informačník uvádí, že pomáhá při spánku, pokud ho uložíte pod polštář, což zatím vyzkoušeno nemám. Občasná výpomoc v neklidném spánku by přišla vhod... Můj zájem upoutala i kratičká zmínka o křišťálové vodě. Pro zvídavé lidi přitahované tajemnými úkazy a možnostmi přímo pastva pro oči. Až se najde chvilka, nabíjení kamene přes slunce a louhování zkameněliny ve vodě vyzkouším.

Po decentních barevných expozicích jsem změnila styl a přesedlala na poměrně barevnější výrobky. U kamenů stále zůstáváme, avšak posunujeme se do úrovně číslo dvě: zpracování. Jak jsem uváděla, mám ráda keltské šperky, což ale nevyjímá i jiné druhy. Ráda si prohlížím přívěšky z barevných kamenů, obdivuji jejich propracovanost a krásu, avšak málokdy si nějaký pořídím. Včera na mne padla jakási nakupovací nálada, peníze nepeníze, a hopla safírově modré srdíčko mi říkalo paní. Pro tuhle barvu mám místy slabost, ze všech těch zelených, duhových, růžových a kdoví jakých barev přišla oceánově modrá jako anděl z nebe. Srdíčko odstínem podobné filmovému Srdci oceánu z Titanicu (musím se pochlubit, Rosein slavný diamant také vlastním, samozřejmě v laciné podobě) muselo být moje. 


Přívěškům věrnost zachovávám, tentokráte jsem však zabrousila do jiných krajů, respektive světadílu. Nejsem si zcela jista, jaký národ má šperk symbolizovat. Indiáni, Inkové, šamani,...? Těžko říci. Líbil se mi ten zvláštní panáček. Připomíná mi nějaký šamanský talisman na ochranu či vyvolávání ducha. Pro tajemno a temné síly mám zkrátka slabost.


Lapač snů. Podle indiánů se všechny špatné sny zachytí do sítě lapačky a ráno jsou zničeny denním světlem. Ty dobré sklouznou po peříčku zpátky do mysli. A jaký je vůbec význam lapače snů? Kamínek uprostřed síťky znázorňuje člověka, jeho já. Je to střed, kolem něhož se točí celý svět. Kruh kolem má hned dva významy: představuje svět společně s vesmírem a chrání kamínek. Je první překážkou pro negativní vlny. Hladká peříčka zachytávají vesmírnou energii a sny přes sebe propouštějí. Noční můry nejsou vpuštěny dovnitř a krásné sny jsou přeneseny do síťky. Sama síť je ta nejdůležitější část. Svou symetrií znázorňuje rovnováhu a harmonii. Zachytává děsivé sny a negativní síly. Indiáni věří, že v sítí zabloudí a nadobro se vytratí. Lapače snů mají i svůj význam podle barev, třeba můj v hnědých barvách symbolizuje trpělivost, spolehlivost, zdravý rozum a stálou energii. Patří mezi barvy země.
Lapač snů mou pozornost poutal již dlouho, avšak nikdy nebyla příležitost si nějaký pořídit. Viděla jsem v něm magické síly, které vysílá příroda do vaší mysli. Zajímalo mne, zda je na pověrách a víře indiánů špetka pravdy. Dnešní noc strávil zavěšený kousek nad mou hlavou. Nevzpomínám si o čem mé sny byly, ale určitě se neodehrávaly v negativní rovině. Možná na tom opravdu něco bude. 


Miluji aromatickou vůni vonných tyčinek. Provokují smysly a čichové buňky. Využívají se při meditacích či relaxování. Svou silnou aromatizací mne občas přivádějí do extáze (haha), spíš mám pocit, že se stačí trochu té vůně nafetovat a jste vyřízení. Nač utrácet za omamné látky? Máte tu levné produkty přímo z lůna přírody! Vzpomínám si na moment, kdy jsem si zapálila tyčinky s vůni santalového dřeva a pak šla do školy, jéjej, mozek se nafoukl vonným kouřem a trochu zamžil buňky. Pryč s dřevem či jinými vůněmi, do sbírky mi přibyly esenciální lotosové tyčinky. Krásné voňavé aroma pouze za dvacet korun českých!   


Od té doby, co světlo světa spatřil název mého blogu, zajímám se o vše spojené s levandulí a fialkovou barvou. Je to jako závislost, které se ne a ne zbavit. Když mé všímavé oko spatřilo keramické obrázky s potiskem různých snítek levandule, nebylo o čem rozhodovat. Jeden musel být můj! Z desítky rozličných obrázku nakonec tento odešel se mnou domů. Zatím nikde nenašel své místo, v pokoji ho pověsím určitě, o tom žádná. Uvažuji o tom, že si zajdu na zahrádku a pár květů otrhám. Do koupele nebo do skříně na provonění šatů dobré využití!



A na závěr kauf v podobě hladkého pohlazení. Šátek v barvách levandule. Ano, zase jedu ve stylu blogu. Obávala jsem se, aby nebyl příliš malý, protože se často setkávám se šátky, u kterých se spíše platí za ty vzory než velikost. Na délku i na šířku měří pár metrů, přeměřovat ho raději nebudu, a mohu se do něj dokonce celá zabalit! Nakonec krapet větší než jsem očekávala, ale radost veliká! V mém šatníku je šátků poskrovnu.


Převelice dlouho jsem neutratila na poutích více jak pár drobných. Atrakce mne jaksi přestaly uchvacovat a zajímat, bylo mi líto vyhodit peníze za pár juchuchu a tradá zase domů. Najednou přišlo silné nutkání proběhnout kramářské stánky a obrat je o pár prodejních předmětů. A ejhle, jsou moje. 
Jak to máte vy s poutěmi? Kupujete si také nějaké ptákovinky, které nakonec stejně ani nevyužijte?


Žádné komentáře:

Děkuji za pár písmenek!

Používá technologii služby Blogger.